iklan..

Wednesday, 17 October 2012

mencari hala tuju hidup.....

Assalamualaikum..

saya sekarang dilanda kekacauan hati dan minda dek kerana memikirkan hala tuju hidup.Walaupon saya degree holder of accounting tapi still tak taw nak pilih kerjaya yg cmna.kadang2 hati ni mcm berbelah bagi samada nak sambung blaja atau kerja.

ok saya bukanlah sorang yg choosy sgt pasal nk pilih kerjaya.tapi disebabkan weakness yg terbesar iaitu tak fluent english tu yg lack of confidence tu.kalo apply kerja je msti 1st choice ushar dulu company yg main language dia bahasa melayu.tapi mana ada oii..except kalo audit firm melayu.tapi masalahnya sekarang ni saya ni kalo ley taknak kerja yg relate ngn audit.serius weyh kadang2 sy rasa sy ni memilih n banyak sangat prinsip dats y sampai sekarang still xde kerja.cari kerja plak dekat2 umah je.dah la umah sy ni hulu giler..kerja pon for sure susah nak dapat.n sy cuma akn pergi jauh kalo dpt kerja gov.bukan sy xdapat interview.ada jeeee..tapi kalo yg call tu cina yg speking cair nk mampos memang saya tolak.abes cmna nak dapat?huhu.

bulan lepas for the 1st time sy dapat interview kt kilang kt area Kuala Ketil,Kedah.kira dekat r ngn umah.1st time g interview rasa mcm diri ni bukan degree holder,broken gler kot english dek kerana nervous. sy memang tak dapat nk control neves dalam diri..memang mula2 speking hancuss kot..tapi lepas 10 min ckp omputeh lancar cket r.sy bersyuko gak dapat praktikal kt international company sbb ley la speking cket2.kalo nak compare kn sy time study dlu ngn sy lepas abes prktikal kira skrg ok la..dulu time blaja lg worse kot sampai xley speking langsung kalo xde text kt tangan.so,walaupon org len judge sy stil lack of english communication,tapi sy dapat kepuasan diri n perlu mengaku sy da maju sikit.

saya masih berperang dengan diri sendiri..mak nak suruh sambung amek DPLI.kira mak suka sy jadi cikgu.tapi saya xminat jadi cikgu..ayah lak suruh sy sambung master.saya ada gak r keinginan ke arah tu..tapi pada masa yg sama sy nak gak kerja dulu tolong mak ayh.sy kalo boleh nak kerja government.itu keinginan dan impian wat masa sekarang.

apa2 pon isnin ni penentuan...hopefully Allah permudahkan segalanya.Hanya Dia yg tahu dan Dia lah perancang yg terbaik.mungkin ada hikmah disebalik kesusahan sy sekarang.cuma xtaw lagi hikmah yg cmna yg sy bakal dapat.sy akan terus berusaha..insyaAllah.


No comments:

Post a Comment