iklan..

Sunday, 14 August 2011

my dream comes true..

assalamualaikum..


1st of all,saya nak ucapkan selamat berpuasa kepada kengkawan sume yg mengenali diri ini mahupun tidak..amacam da tinggal lom??hehe..(soklan apakah??)


ok seperti yg sedia maklum,kawan2 sume tau kn skg saya msh berada dalam cuti semester..walaupon tempoh cuti dak2 uum agak pendek kalo nk di bandingkan ngn u len..ok xpe..sebab tempoh 3bulan lebih ni pon da cukop lama bagi saya..hahaha.mak da nek muak tgk muka kita.


so far sepanjang cuti ni saya xwat pape pon..dulu rancang nk kje..siap da dapat kje di sebuah pasaraya kat perak.n dapat jawatan staf lagi.tapi memandangkan ada sebab2 n masalah tertentu jadi saya lepak je kat uma..*jadik maid kat uma..haha..bulan2 mak bagi gaji sebanyak rm100..ok la kan dari tak dapat langsung..papepon cayunk mak..muahhxx.


tapi sebenarnya bukan itu yg nak dictekan..sepanjang cuti ni sampai bulan 8 ni saya memang sabut ngan masalah praktikal.bulan 6 dan bulan 7 sebok nk carik tempat praktikal yg dekat2 uma..berpino2 mata den ni haa ngadap lappy.selesai 1 kje..tapi dalam hujung2 bulan7 lak riso sebab dalam banyak2 yg saya apply 1 pn xkasi respon..ko phm x perasaan 2 bagaimana??*cewah.rasanya kalo dicampur tolak darab bahagi ada la hampir sapuloh company saya mintak.baru saya realize that nk cari tmpt prktikal ni susah sgt..tu bru prktikal..lom lagi nak cari kerja.kita kena compete ngan budak2 u lain lagi..ngan nak ada experience lg..


akhirnya dalam bulan 8 ni jgk saya baru dapat tau yang saya dapat 2 company(tu pon sbb call pihak uum).ok fine..perasaan jadik epy balik.discuss ngan my parents nk pilih yg mn 1.tp once da pilih boleh plak esoknye dapat 1 call dr company yg saya btol2 jadi idaman.tme tu perasaan ni jadi goyang..namun maybe peluang sangat tipis sebab company tu kat area penang.sebuah kilang multinasional yg bernama Robert Bosch (M) Sdn. Bhd.kompom ayah xkasi.serius seram sejuk nak bagitau kat mak ayah.naseb baek ngan bantuan dari my lovely mum dapat jugak restu dari ayah utk intern kt penang..yaa PENANG!!negeri destinasiku selepas ini..saya mmg dah bosan dok di kedah ini..bukan bermaksud xske..
cuba kawan2 bayangkan idop di negeri sendiri dari lahir sampai umo 22 ni.skola dari tadika sampai menengah  sume kat kedah.haa..syukor lah matrik dapat kat perlis.tu pon xlama cuma beberapa bulan je kalo betol2 kira.u pon kedah..boley x saya nak kuwa dari kedah sekejap??(only for a while??)


hopefully,sume urusan berjalan ngan smooth n safely.harap takde pape masalah.


serius ske pemandangan laut!!


p/s:adakah entry ini wat anda bosan??



No comments:

Post a Comment