iklan..

Monday, 9 May 2011

thank you Allah~

1st of all nk btaw kengkawan sume yang saya sudah habes 1 paper iaitu analysis and use of financial statement..so, saya da pencen daripada menjadi professional analyst..hahaha..gelak bahagia cket..hahahaha..
so far..saya ley buat tapi yang soalan last tu cam xsure laa..sbbnya buat dalam kelam kabut..yela saya kan professional analyst, so mengarang ayat yang soalan depan2 2 baek punya..las2 soalan calculation yg belakang tu xcukup masa..hamek ko..huhu..agak mengecewakan cket la..
tapi..papepun saya memang sangat bersyukur sebab Allah memberi pertolongan disaat2 yg saya benar2 memerlukannya..
sebabnya..

  1. semalam saya demam..ley plak sebelom pegi tu rasa penin gler..rasa cam xley nk g jwb exam..tp alhamdulillah..syukur sgt2 sbb bila masok je kt dewan exam terus rasa segar..macam xde pape berlaku..terima kasih Ya Allah..
  2. ok yg 1 lg..semalam saya betol2 da give up n rasa cam xsempat je nk wat soklan las tu..tapi saya sempat berdoa supaya sempat habeskan jugak walaupon kelam kabut ribut..time tu xkesah sama ada betol ke salah..asalkan sempat siapkan..alhamdulillah..saya sempat habeskan jugak dalam masa xsmpai 15 min..padahal masa yg diperuntukkan utk soklan tu 36 min kot..
so,conclusionnye di sini adalah..
  1. kita sebagai hamba-Nya perlulah sentiasa mengingati Allah
  2. sentiasa berdoa kepada-Nya tidak kira masa senang atau pun susah..sesungguhnya Dia maha mendengar dan maha berkuasa lg maha mengetahui..
  3. doa dan tawakal adalah sgt penting selepas berusaha bersungguh2..

No comments:

Post a Comment