iklan..

Friday, 6 May 2011

ohhhh ibu...

selamat hari ibu kpd ibu2 di seluruh malaysia
especially to my lovely mum..i love u so much..
(xsure hari ibunye ble whether rini or sok..heee)

tnpa mak spe la sy..
tnpa mak..sy xjd seperti hari ini..
tnpa mak..sy xmungkin berada di dunia ini..
tnpa mak..sy xmnjadi sekuat dan setegar ini..
.
.
.
.
.
.
.
lagu ohh ibu sedang berkumandang di corong radio (hempon)..eh..sudaa abess plak..
huwaaa..teringat kat mak pulak..
semalam saya bru call mak..
dialog nye bebunyi lebih kurang cenggini la..

mak: hang demam ka na???
saya:haa la mak..mungkin faktor cuaca kot (try tpu mak)
mak:bdn tu letih la..apa daknya asek stdy smpai lwt malam ja..
saya:eh..dak la mak(tipu lg)
mak:jgn dok tpu aku la..aku tau la hang tu..na,kalo kte nk dapat keputusan elok,xsemestinya pulun baca smpai xingat dunia..kdg2 kita bca relax2 je..tp kalo nk dpt 2 akn dpt gk..kalo hang baca byk2 n stdy cam nk gila pn las2 hang ingat ka??otak jd kucar kacir..las2 apa pn xdpt..insyaAllah..aku sentiasa doa utk ank2 aku..
saya:ok mak..
mak:ingat tu..jgn dok stdy byk2 sgt..focus yg mn nk exam dlu..jgn dok gopoh n tamak nk bc suma las2 xdak pa..huhu..rezeki n tuah sesorg tu ada dimana2..xsemestinya owg yg pndai gler dpt dekan tiap2 sem 2 ley wt kja..n lom tntu depa dpt keja..



haa..cenggitu la nasihat mak..lps pd smlm, sy mula muhasabah diri sendiri..stdy pn relax2 jew..btol gk ckp mak..hehe..kdg2 sy tgk kwn2 stdy bapak nk mmpos..tp rsultnye ala sm je ngn sy yg stdy tonggang terbalik,,kih3..opsss bkn riak ato bermegah dri k..tp ini realiti..hehe.



salu nk exam2 ni, mak la yg bagi nasihat n semangat kepada sy..kdg2 mak ckp "hang nk exam,sekali ngn aku la sakit pala n susah hati"..hehe
kak salu wat mak susa aty kn bila nak exam..huhu..im sory mum..pada mak sajalah kak bergantung harap utk meneruskan kehidupan yg makin mencabar ni..



sumber inspirasiku..love u so much mak..

cayunk mak n ayah!!!
p/s: hargailah ibu bapa anda ketika mereka masih ada didunia ini.. 

2 comments:

  1. selamat hari ibu untuk ur mom jugak..... salam kenal dari nana
    -chenta nana-

    ReplyDelete
  2. selamat hari ibu untuk mak awk gk..selamat berkenalan ea..hehe

    ReplyDelete