iklan..

Sunday, 27 March 2011

couple??




ha..ble ltk tjuk n gambo nih kwn2 sume msti da tau kn sy nk cte sal couple..
msti anda sume phm kn mksudnye..so, xyah r sy susa2 xplen ag kn??hehe
sy tau dlm usia cm sy ni yg da mnjangkau 20-an ni msti da penah couple kn??
de yg da berpuluh2 kali couple, tah eX dia de bpe byk la kn..hehe
de yg penah dilukai oleh si dia..n da fobia 2k cri pengganti..
n de gk yg msh suci(lom penah couple g)..bgs la kn..hehe
n de sedang hangat berchenta(bkn sy) n yg da lm de couple(sy la 2.=D)
emm..penah x kwn2 ase cm bhgia, kdg sdey..mood majuk..n kdg2 hangin 1 bdn??
bg sy la kn..




couple itu:
  1. menyeronokkan kalo dpt psngn yg memahami kita
  2. best kalo saling percaya antara 1 sama lain..
  3. benci kalo si dia menduakan kita
  4. sdey kalo si dia xingat kita walaupun sesaat..
  5. merajuk kalo pe yg kita nk xdpt..
  6. bahagia kalo si dia epy plus kita pn epy
  7. suka kalo de persefahaman antara 1 sama lain..
  8. hangin 1 bdn kalo si dia wt sesuatu yg kita benci
  9. memerlukan pengorbanan yg tinggi

mula2 mst kena ngorat kn..
cth bg bunga ke..cokelat kew..hee~

de bj couple sndri..
hopefully berkekalan smpai ke jinjang pelamin..amin
happily ever after..


Saturday, 26 March 2011

macam2~




hai sume..
huh..da lm rsnya xupdate blog ni..
msti kwn2 ase rndu kn??ngeh3~(kalo xrndu wt2 le rndu k!)
ok berdasarkan tajuk sy d atas, agk2 sy nk cte pasal pe ek??hehe
ce teka cket..
hah??ape??macam2 aznil??..salah..
de lg?..macam2 ragam manusia??emm..cket2 ag nk kne..hehe
actually,
sy nk cte sal mcm2 pesyen shawl skg ni..haha
kwn2 sume msti pasan gk kn??
mcm2 gy shawl yg di peragakn..
n mcm2 jenis shawl yg de d psrn skg..kwn2 pasan x?? de yg simple, yg btu permata besow kedabak pn de..
n lg 1 yg sy pasan la kn..mkin hari mkin pndek shawl 2 n mkin jarang..hakhak~
haa..de gk yg bereben2 bagai..sy de dgr laki2 bergosip ckp "ktowg tgk korg pkai selendang bereben2 cmtu cm mini mouse pn de".hakhak~
tokley nk kta pe r kn..2 bg perspektif lelaki..
sbnrnya sy pn ske pkai shawl..knon tanak owg cop ketinggalan zaman..haha
tp sbnrnya sy ske sgt tgk owg pkai shawl..nmpk kemas plus cmey..hehe
so,ase tingin 2 membuak2 la..wlpon owg kutuk n de yg pndg slack, xpe de aku kesah??
k, ni beberapa gy shawl yg salu owg pkai skg ni
haa..ni de gya2 cm tudung ct pn de..
rmai gk yg wt cmni..
ske2..

spe xknl ngn heliza helmi yg kiut miut ni kn??
ni le gya selendang heliza..
ni spe yg ske amk prkembangan sal dunia selendang bru kenal ni spe..hehe
ni la hana tajima..rmai yg ske sgt tru gy shawl dy..
waahhaaa..
ni la sy ckp mcm2 pesyen..
de yg btu permata yg beso dr ni pn de..
xberat ek??hehe
gaya cm gini pn de taw!!
p/s: bergaya ala kadar sudehhh..

Friday, 11 March 2011

zaman dahulu kala..

kwn2 sume masih ingat x zmn kanak2 a.k.a dak2 dlu??
msti de yg ingt2 lpa kn??hehe
kalo yg bez 2 mst akn ingt smp skg..kalo yg xbpe nk beshhh 2 yg wt ingt2 lpa kn??hehe

ok ini cte sy!!!

kecik2 dlu sy ni mmg buas(bkn cm binatang buas tp dlm bhs bku d pgl nakal)..
ahaaaa..degil la sgt..
dlu2 sy sgt ske main bnda2 yg lasak..cthnya pnjt pokok,nek basikal tayar dua,race ngn kwn2..
haa..akibatnya sy penah jatuh pokok sbb main tarzan..haha..
ingat ag tme 2 bru nk msok drjh 1..abes sblh muka luka..
so,g daftar drjh 1 ngn muka yg buruk..huhu..
penah byk kali jatuh basikal sbb konon nk tiru org lain lps tgn..
so,pe ag lps2 trus msok longkang..haha..
xpe kita perlu mencuba bnda yg bru..hehe..
arg gyut kt palang gol,sy pn penah taw!!!hehe
org ley pnjt pokok manggis smp ke pucuk,sy pn boley..
nothing is impossible right??hehe..
tp ble meningkat dewasa cket..kena ayu la kn..(poyos)
mula la maen msk2 cm pmpuan len..
btu seremban,tuju tin..knon cm bowling r..hakhak~
meningkat dewasa cket xmen da bnda2 yg kotor 2..
sy men 'nama negeri 'n 'sos'??
korg taw x permainan mende tuh??
nm negeri 2 main dy cmni, kalo sorg dr ahli ckp huruf A..so,ktowg kne cri negeri yg mla dr hruf A la..cth:arab
buah yg mula hruf A,haiwan..cmtu la..hehe..
sos plak sy xbpe nk ingt sgt men cmne..hehe..
skg sy da jd dak baek..ayu 2 myb x..hakhak~

cmne ngn zaman kanak2 anda plak??hehe

kenapa???

kenapa sy ngantok??
sbb sy xcukup tdo..
kenapa sy stil ngantok walaupun dah tdo awal??
sbb sy rs bosan..
kenapa sy rs bosan??
sbb lecturer risk byk bg ceramah lam cls..
kenapa sy msh ngntok lam cls encik wlpon sy dgr lgu kesukaan sy??
sbb cls kol8 pg..
kenapa sy cuma ngntok cls dia je??
sbb sy xminat sbjk 2..
kenapa sy ngntok lg??
sbb....
kenapa???
sbb..sy sorg yg kuat tdo..hehe..
kenapa sy tulis sal ni??
sbb..sy tengah ngntok sekarang..haha..
kenapa??
bla..bla..bla..
kenapa byk sgt kenapa???
kenapa??
entah??
nk tdo lah..


Go to fullsize image
eh..npe gmba kucing lak??hehe
sbnrnya sy ske tgk kucing tdo..
sdp sgt..

Wednesday, 9 March 2011

cinDereLLa

ini bkn nk cte sal dongeng cinderella yg akhirnya kawen ngn putera raja k!!!
ini cte sal sy!!!
yg d gelar cinderella!!!
kenapa la kaki sy ni tecik sgt..
smpai nk cari saiz pn susa
smpai tuan pny kedai kasut 2 ckp sy kna pkai ksut cnderella..huh~
cari saiz d merata kedai..
xjmpa2..
las2 ksut dak2 gk yg muat..
huh~
nasib badan!!!

sy sedang mencari ksut..haha




haa..ni da jmp..
tp ksut dak2 la..huhu

tp sy xjmp ag my prince charming..hukhuk 


Sunday, 6 March 2011

C.I.N.T.A


anda pernah merasai apa itu cinta???
emm..sy sndri pn xpasti smda perasaan yg sy lalui ni ialah cinta o x..hehe
sy xtau perasaan cinta itu bagaimana..cewah..
so, mari kita hayati madah di bawah utk belajar apa itu chenta!!!


1. Cinta tidak pernah meminta ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan tetapi ia tidak pernah berdendam dan tidak akan membalas dendam. Di mana ada cinta di situ ada kehidupan. Manakala kebencian membawa kepada kemusnahan.

2. Jangan simpan kata-kata cinta kepada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia, kerana akhirnya anda akan catatkan kata-kata cinta itu di pusaranya. Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan dimindamu itu sekarang selagi dia mampu mendengar dan tersenyum kepadamu.


3. Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat. Selepas menemui insan yang tepat itu, sudah pasti kita akan mengucapkan terima kasih di atas kurniaan yang tidak terhingga itu.


4. Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak lagi berada di sisi kita.


5. Jangan melarikan diri daripada cinta apabila ia berada di hadapanmu. Kerana suatu masa nanti, anda pasti teringat kembali akan cinta tersebut dan menyesali perbuatanmu itu.


6. Cinta bukan mengajar kita lemah tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kita menghinakan diri tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat tetapi membangkitkan jiwa raga.


7. Cinta berupaya mengubah pahit menjadi manis, debu beralih emas, keruh menjadi bening, sakit menjadi sembuh, penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat dan kemarahan menjadi rahmah. Itulah kuasa cinta.


8. Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu. Tetapi lebih menyakitkan apabila anda mencintai seseorang tetapi anda tidak pernah memiliki kekuatan dan keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya.


9. Kadangkala kamu tidak menghargai insan yang mencintamu sepenuh hati hinggalah anda kehilangannya. Ketika itu sesalan sudah tidak berguna lagi kerana perginya tidak mungkin akan kembali lagi.


10. Cinta ibarat pasu antik yang sukar ditemui dan sukar untuk diperolehi. Tetapi ia cukup mudah untuk jatuh berderai sekiranya tidak dijaga dengan elok.


11. Cinta sebenarnya tidak buta. Cinta adalah sesuatu yang murni, luhur dan diperlukan. Apa yang buta ialah apabila cinta itu menguasai dirimu tanpa pertimbangan.


12. Kejarlah cita-cita yang diimpikan sebelum mencari cinta. Apabila tercapainya cita-cita, maka dengan sendirinya cinta itu akan hadir.


13. Setiap orang punya rasa cinta. Tetapi tidak semua orang pernah merasai cinta. Setiap orang pernah bercinta tetapi tidak semua yang berpeluang mengecapi bahagia.


14. Cinta itu apabila kamu bertemu dan membuat pilihan yang tepat.






Only you know in your heart...
How the pain felt...
How the love made you melt!

Ketika cinta memanggilmu, 
Maka dekatilah ia walau jalannya terjal berliku,
Jika cinta memelukmu,
Maka dakaplah ia walau pedang di sela-sela sayapnya melukaimu...




Thursday, 3 March 2011

serabut~

di keheningan pg yg dingin..
ku terasa hembusan angin dr luar jendela~
aku melayan perasaan sebentar..
smbil membaca kenegaraan yg membosankan
sempat pula menulis blog smbil menikmati air horlick buatan sendiri..
entah mengapa aku xdpt melelapkan mata
walhal esok pg aku harus menghadiri kelas UBS yg menakutkan..


hatiku begitu resah memikirkan asgment yg perlu aku siapkan..
presentation yg bakal ditempuhi nanti..
kuiz yg bkl menjelang xlama lagi..
kes study yg perlu aku kaji..
huuuuhhhh~
inilah cabarn yg harus kupikul sbg sorg studen..
setiap detik waktu amat berharga..
namun..terkadang aku juga leka dalam arus dunia yg penuh kealpaan..

oh dunia...
mengapa ku harus lalui semua ini..

fikiranku terus melayang ke kg hlmn yg dirindui..
mak..ayh..adik n ren...
miss u all so much..

Ya Allah..berikanlah kekuatan kepada hambaMu yg lemah ini..
berikanlah ketenangan jiwa dan fikiranku ini agar aku dpt menempuhi liku2 kehidupan yg semakin mencabar ini..
kuatkanlah kudratku agar aku tidak menjadi insan yg lemah di muka bumi ini..
Oh Tuhan..

tension!!!!!


mencari ketenangan...